מקבוק MacBook

13-inch MacBook Pro: Apple M1 chip with 8‑core CPU and 8‑core GPU, 256GB SSD - Space Grey
13-inch MacBook Pro: Apple M1 chip with 8‑core CPU and 8‑core GPU, 256GB SSD – Space Grey
מחיר לא כולל מע"מ: 1,384.00
מחיר כולל מע"מ: 1,619.28
מעבד קטן. ביצועים גדולים. עם השבב הראשון של אפל שתוכנן...
13-inch MacBook Pro: Apple M1 chip with 8‑core CPU and 8‑core GPU, 256GB SSD - Silver
13-inch MacBook Pro: Apple M1 chip with 8‑core CPU and 8‑core GPU, 256GB SSD – Silver
מחיר לא כולל מע"מ: 1,384.00
מחיר כולל מע"מ: 1,619.28
מעבד קטן. ביצועים גדולים. עם השבב הראשון של אפל שתוכנן...
13-inch MacBook Pro with Touch Bar: 2.0GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor, 1TB - Silver
13-inch MacBook Pro with Touch Bar: 2.0GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor, 1TB – Silver
מחיר לא כולל מע"מ: 2,130.00
מחיר כולל מע"מ: 2,492.10
מעבד קטן. ביצועים גדולים. עם השבב הראשון של אפל שתוכנן...
13-inch MacBook Pro with Touch Bar: 2.0GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor, 512GB - Silver
13-inch MacBook Pro with Touch Bar: 2.0GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor, 512GB – Silver
מחיר לא כולל מע"מ: 1,917.00
מחיר כולל מע"מ: 2,242.89
מעבד קטן. ביצועים גדולים. עם השבב הראשון של אפל שתוכנן...

מקבוק – זה סדרת מחשבים ניידים של חברת אפל. מחשבים בהם מפתחי מקינטוש הגשימו את מטרותיהם לייצר מוצר בקונספט מחשבי העתיד. מקבוקים הם בעלי עיצוב מודרני, חלקים באיכות גבוהה וכמובן ביצועים הפרמטרים של מחשב מיעודים  יותר בעבודה מאשר במשחקים. MacBook עומד בכל הנדרש גם במשימות פשוטות יומיומיות: גלישה באינטרנט, שימוש בתוכניות משרדיות וכו’ וגם בתוכונת עיצוב גרפי ועורכי סאונד המקצועיות.

מחשב נייד הראשון של אפל הושק ב-1989.

חברת אפל תמיד ידעה כי יהיה קשה לשמור על מיקום בשוק האלקטרוניקה בלי לכלול מכשיר שאנו רגילים כעת לקרוא – מחשב נייד. מחשב נייד קטן בעולם דיגיטלי גדול שבו הכל הופך להיות מהיר יותר.רצון זה או סתם לפתח ולהציע ללקוחות עוד ועוד מוצרים חדשים גרם לחברה ליצור מחשב נייד שנקרא Macintosh Portable. מקינטוש פורטייבל

היה מחשב נייד המוביל של אפל במשך 4 שנים, עד לפני שהוצג בפני העולם בשנת 1991 סדרה חדשה של מחשבים שכבר קיבלו שם משלה ואפילו נראה כמו מה שנהגנו לקרוא לו מחשבים ניידים, לא מחשב שולחני עם ידית.

סדרה נקראה PowerBook ואף קיבלה עדכוני דוגמניות אחת לשנתיים. הדגם הראשון בקו היה ה- PowerBook 100, ששוחרר באפור כהה ונראה בערך כמו מחשבים ניידים מודרניים. לאחר התחלף בסדרות הבאות:

מקבוק MacBook – PowerBook Duo – PowerBook 500 – PowerBook G3 – PowerBook G4

בעוד שדגמי ה- G4 היו אקטואליים, בתור גרסת לייט אפל הוציאה מחשבים ניידים מסדרת iBook . באותו זמן האופנה הגיעה לאות “i” בשמות וגם עיצוב צבעוני ואפילו בולט וקיצוני. דוגמא לכך עיצוב של אותה תקופה הוא iMac G3 בחמשה צבעים.

ובשלב הבא אפל הגיע לעוד סיבוב בהתפתחותה  ובעקבות שחברת אינטל זכתה בשוק המעבדים, עברה לפתרונות ייצור מבוסס על מעבדי אינטל וזכינו לקבל סדרה חדשה של מקבוק, הנקראה  MacBook Pro.

לדגמים החדשים של סדרת מקבוב ניתן לייחס גם  מקבוק 12 אינטץ’, דגם A1534.

הדגם הוצג בשנת 2015 , בעל תצוגה מהממת עם רזולוציה של 2304 על 1440 פיקסלים. כמעט כל שטח של הגוף מחשב תפוס על ידי סוללה, והלוח קטן מאוד. כך שביצועי המחשב אינם החזקים ביותר, אך סוללה של מק מחזיקה זמן רב וכלל מחשב מתאים במאה אחוזים למטרותיו. כמו כן מדובר ב- MacBook הראשון, שקיבל צבעים שונים וגם צבע זהב באנלוגיה לאייפון ואייפד.

תאורה אחורית למקלדת של 12 MacBook כבר לא מורכבת מפאנל של נורות LED , אלא במקום זאת משתמשים בנורית LED אחת לכל מקש. משטח המגע צויד בטכנולוגיית Force Touch ( טכנולוגיה שמשתמשים גם למחשבי MacBook Pro, MacBook Air)  עם חיישן כוח לחיצה וחיישן רטט  Taptic Engine, המספק אינטראקציה בכל מגע עם המשטח טראקפד. מקבוק 12 אניץ’ גאדג’ט הראשון המגיע עם מטען מסוג Type C

שושלת ארוכה של מקבוק

 ניתן לראות שהמקבוק, שהתחיל בשנת 2006 ופיתוחו נמשך עד עצם היום הזה ואילך, צויד במשך השנים במעבדים חזקים יותר ויותר, בתצוגה שהולכת ומתחדדת, ובמגוון גימיקים וגיזמואים שהביאו לשימוש נוח יותר במחשב הרבה יותר מעוצב.

בעיקר בדור השלישי, החל 2017, אנו רואים קפיצות דרך משמעותיות מבין ההתפתחויות ובראשן המעבד בן ה 28  ליבות שהוא פרי חשיבה על הצרכים העתידיים של כלל המשתמשים בו, החובבנים והמקצועיים.

מפרט שמרמז על מגמה ברורה

למרות שהמפרט מתאר את שנת 2019 נראה שממש בקרוב יגיע אלינו מקבוק חדש – מקבוק 2020. כפי הנראה עם מקלדת חדשה, עיצוב טוב יותר, שדרוגי מסך ותצוגה, מעבדים שעולים על קודמיהם, ועוד הרבה…

לאתר בקלות את המקבוק

המחשב שלכם הוא ייחודי, ולמצוא את הנתונים שלו ברשימה הבאה יתן לכם פרספקטיבה ייחודית לגבי יכולתו מבין ים המכשירים והואריאציות של המקבוק.

כדאי לדעת את פרטי המקבוק על בוריין על מנת למקסם את השימוש באותו מחשב, להגן עליו ולדעת את יכולותיו האמיתיות. זוהי אכן משימה שאינה פשוטה למי שרק נחשף למגוון הרחב והבין-דורי של המקבוק.

מומלץ לנסות לחפש לפי שנה ולפי סוג המעבד כך שתוכלו לאתר בקלות את המקבוק שלכם ולהבין אותו ברמת הקרביים. ייתכן שתופתעו לגלות שדווקא במחשב שלכם קיים רכיב מסוים ובאחר הדומה לו, הוא דווקא הוסר או חסר.  תוכלו לקבל מושג על מדדים ועל אפשרויות השדרוג ממבט אחד חטוף. אם חיפשתם כניסה או חיבור כלשהו, גם את זה תוכלו מיידית לגלות דרך הצצה ברשומה המתאימה.

שתפו עם חברים