איך מתקנים לוח אם של מחשבי אפל?

תיקון לוח אם למחשב אפל

בכל הנוגע לתיקון לוח אם – יש כמה דברים שאפשר לבצע על מנת להחזיר לפעילות מחשבים של חברת אפל. ראשית, צריך לבדוק האם מדובר על תיקון לוח אם אחרי נוזלים ובגלל קורוזיה. שנית, אפשר לשקול תיקון לוח אם לרבות טיפול במעגלים אלקטרוניים וקצרים. לבסוף, אפשר גם לשקול תיקון לוח אם יחד עם החלפת כרטיס מסך מולחם ללוח אם BGA.

בהקשר הזה, יש לצין שתיקון אלקטרוני על ידי מהנדס אלקטרוניקה מאפשר לחסוך בהוצאות. בזכות הידע של מהנדס אלקטרוניקה, תיקון מחשבי אפל אפשר לבצע בעלויות נמוכות יחסית ולפתור את הבעיה בלי להחליף לוח אם קומפלט – שנוטה להיות יקר מאוד.

טיפול במערכת קירור של לוח האם של מחשב האפל

אחד הדברים המעניינים שמתרחשים במהלך תיקון מחשבי אפל כולל את הבדיקה של מה שקורה מתחת לפני השטח. בדיקה כזו מאפשרת למשל לזהות את הצורך בהחלפת מאוורר – כמו למשל לצורך טיפול במערכת קירור.

מערכת הקירור של המחשב משפיעה על הביצועים שלו, על העמידות ועל הקריסות. כאשר המערכת מתקררת בצורה תקינה, המחשב יכול לעבוד ברצף בלי בעיות מיוחדות. אם לעומת זאת המאוורר אינו תקין וכל מערכת הקירור לא מבצעת את העבודה שלה על הצד הטוב ביותר, נוצר סיכון מהותי לחומרה.

שחזור וגיבוי קבצי מדיה

מקרים של דיסק קשיח לא תקין עלולים להוריד לטמיון שעות של עבודה על מחשבי אפל. מנגד, פניה מהירה למעבדה שמתמחה בתיקון מחשבי אפל יכולה להבטיח שיחזור וגיבוי של המדיה.

הערך המוסף של שיחזור וגיבוי מדיה קשור לכך שניתן לבצע את הפעולה הזו גם במקרים של דיסק קשיח לא תקין. אם הדיסק הקשיח לא תקין אבל התיקון מתואם מוקדם, אפשר לנסות להחליף אותו תוך כדי שיחזור ואף לגבות את המדיה בפני סיכונים ואיומים נוספים בעתיד.

החלפת ושדרוג זיכרון

הזיכרון הפנימי של מחשבי אפל קובע, בין היתר, כמה פעולות מקבילות יוכלו להתבצע בעת ובעונה אחת. לעתים, תקלות בזיכרון עשויות להתרחש ואז המחשב יקרוס שוב ושוב – או שלא יידלק כלל. במקרים כאלו יש להחליף את הזיכרון התקול.

להבדיל, ייתכן והזיכרון של המחשב תקין אבל לא מספיק לדרישות שלכם. כדאי לדעת שבדגמים מסוימים של מחשבי אפל ניתן להגדיל את נפח הזיכרון כדי להגביר את הביצועים של המחשב.

החלפת חלקים פריפריאליים

החלפת חלקים פריפריאליים מתבצעת בצורה שונה בהשוואה לסוגים אחרים של תיקונים. מבחינה מקצועית, מדובר על החלפת חלקים שנראים לכאורה שוליים – אך יש להם תפקיד קריטי בכל הנוגע לפעילות של המחשב.

החלפת חלקים פריפריאליים יכולה להתבצע עם או בלי החלפת טופ קייס, תיקון של גב המסך ובדיקת לוחות IO Board. גם אם בעלי המחשב לא יודעים מול איזה סוג של תקלה הם מתמודדים, מצופה מאנשי המקצוע במעבדה לבדוק את זה.