מה זה לוח לוגי למק?

תיקון לוח לוגי למק

יש לכם תקלה ונאמר לכם שזה קשור בלוח לוגי של המק? כדאי שתבינו מה זה אומר

הלוח הלוגי של המק (Logical Board) הוא השם שחברת אפל נתנה ללוח אם (motherboard) במחשב. הלוח הלוגי במחשב המק הוא למעשה מעגל מודפס המהווה את מרכז המחשב ואליו מחוברים כל הרכיבים האחראים על כל הפעולות הפנימיות של המחשב. הרכיבים השונים משובצים ישירות אל הלוח הלוגי, או לחילופין מקושרים אל רכיב אחר שמשובץ עליו. מבנה הלוח הלוגי משתנה בין מחשב למחשב בסוגי הרכיבים המשובצים ישירות באופן מובנה על הלוח הלוגי ואין צורך לחבר אותם בצורה חיצונית. הלוח הגרפי עובד על עקרון של ערכת שבבים, האחראית על החיבור הפיסי והלוגי של הרכיבים בינם לבין עצמם ולמחשב. להלן דוגמה לרכיבים המחוברים ללוח הלוגי: כרטיס הזכרון, כרטיס המסך, חיבורים לדיסק קשיח, כרטיס קול, כרטיס רשת, חיבורי USB  המאפשרים לדוגמא הכנסת ציוד היקפי כמו מקלדת ועכבר ועוד.

עוד חלק שחשוב שתכירו אלה הם הרכיבים האלקטרוניים האחראים לאספקה ולוויסות של המתח החשמלי לשבבים על מנת שיעבדו ויוכלו לתקשר בינהם.

תקלות בלוח הלוגי של המק

כפי שקראתם עד עכשיו, אתם וודאי מצליחים להבין שהלוח הלוגי של המק מורכב מרכיבים מורכבים ועדינים ביותר והם יכולים להינזק בשל סיבות שונות. בדרך כלל, התקלוח בלוח הלוגי של המק נובעות מתחזוקה לא טובה ושימוש לא נכון. כך לדוגמא, אם המק מתחמם יתר על המידה התוצאה יכול תקלה בלוח הלוגי שתביא לשיבוש המערכות ותצטרכו להחליף או לתקן אותו. דוגמא נוספת יכולה להיות חיבור מכשיר בצורה לא נכונה לכניסת ה USB  אשר תגרום לשריפה בלוח הלוגי. הסיבה הנפוצה ביותר לתקלה בלוח הלוגי של המק היא חדירת מים או לחות למק שהביאו לקצר והשבתה של המחשב וכפי הנראה שהמחשב לא ידלק לכם. במקרה כזה, תצטרכו לגשת למעבדה המומחית לתיקון מחשבי מק שתאבחן את הבעיה ותדע לפתור אותה ולהחזיר את המק שלכם לפעילות.

היתרון במעבדת אגס נגוס הוא שתוכלו להגיע אלינו לבדיקה ללא עלות ונוכל לאבחן לכם את הקלה על המקום ללא המתנה.

תיקון לוח לוגי למק

תיקון תקלות ברמת הרכיב בלוח הלוגי של המק

הטכנאים המומחים של מעבדת אגס נגוס לתיקון מכשירי אפל, מיומנים ברמת תיקון לוח לוגי ברמת הרכיב. למה זה משנה לכם? כי כאשר ניתן לתקן את הלוח הלוגי מבלי להחליפו, הדבר חוסך לכם הוצאת סכומים משמעותיים על לוח לוגי חדש.

כאשר מדובר בתיקון חלקים ברמת הרכיב הכוונה ליכולת לתיקון קצר והרכיבים האלקטרוניים כמו סלילים, קבלים ונגדים, האחראים על המתח בלוח הלוגי. בנוסף, אם הלך רק שבב גרפי או ערכת שבבים, ניתן לתקן או להחליף רק אותם. אם הבעיה היא בקונקטורים כמו חיבור USB שמקצר, שקע הטעינה -ניתן להחליף גם אותם.

תיקון הלוח הלוגי של המק ברמת הרכיב מהווה יתרון נוסף כי לפעמים קשה מאוד להשיג לוחות לוגיים חדשים של מחשבים ומשתמשים בכאלה מחודשים. אתם לא יודעים מה עבר על הלוח הלוגי המחודש שישימו לכם במחשב ולכן אתם תהיו רגועים בהרבה כאשר יתקנו לכם את הלוח הלוגי הקיים.

אם נשפך לכם מים על מחשב המק שלכם, הביאו את המחשב למעבדת אגס נגוס ואנחנו נציל לכם את המחשב ואת המידע שעליו!