צריכים התקנת ווינדוס על המק? כדאי שתכירו את שתי השיטות העיקריות

מקבוק

אם אתם רוצים להתקין ווינדוס 10 על המק שלכם יש 2 אופציות שעילכם לשקול: התקנה רגילה כל ידי התקנת תכנת BootCamp או התקנה וירטואלית על ידי תכנת Parallels. כל אחת מדרכים אלו היא טובה, אך וודאי אתם שואלים אילו מן הדרכים תהיה הטובה ביותר לצרכים שלכם?

BootCamp היא דרך הפשוטה יותר לשימוש וקל יותר להפעיל אותה על ה- OS X, בזמן שה- Parallels  היא תוכנה יותר ורסטילית.

לא פשוט להחליט בין השתיים אך ננסה לעשות לכם סדר כדי שתוכלו לקבל החלטה בצורה חכמה יותר.

התקנת ווינדוס על מק עם BootCamp

חברת אפל יצרה את תכנת BootCamp כדי להקל על משתמשיה בהתקנת מערכת הפעלה ווינדוס על מחשבי המק. אם תבחרו להתקין ווינדוס על המק שיטת BootCamp תקבלו מערכת ווינודס עצמאית לחלוטין ללא כל תלות במערכת המק. על ידי ההתקנה של הווינדוס על מחיצה שונה בכונן הקשיח, תוכלו להינות מהקצאת משאבים ומהירות מירבית מצד המק שלכם, כאשר אתם עובדים על מערכת ההפעלה של ווינדוס (וגם להיפך, על ה- OS X).

בעקרון, תוכלו לחלק את המחיצות בכונן הקשיח למערכת ההפעלה של OS X ולווינדוס, או לחילופין להשאר עם ווינדוס בלבד. במקרה ותרצו להשאר עם שתי מערכות ההפעלה, תצטרכו להקצות לפחות 100GB למחיצה בדיסק הקשיח עליה מותקנת מערכת ההפעלה של הווינדוס.

ישנם מחשבי מק שיש להם כונן קטן בנפח 128GB, ובמקרה כזה אם תרצו להתקין מערכת הפעלה ווינדוס, תצטרכו לוותר על ה- OS X.

מכיוון שהחומרה במחשבים האחרונים של מק, דומה יותר ויותר לחומרה של מחשבים אחרים המיועדים לעבודה עם מערכת הפעלה ווינדוס (HP,Lenovo,Asus,Dell כו'), הופכת את העבודה עם הווינדוס לנוחה ויעילה יותר מאשר בשנים עברו.

התקנת ווינדוס על מק עם Parallels

כמו שציינו קודם לכם, Parallels היא תוכנה וירטואלית וורסטילית ביותר. למה וורסטילית? כי אתם יכולים להריץ את מערכת ההפעלה ווינודס כולה ולעבוד עליה, או לחילופין להריץ רק תוכנה מסוימת של ווינודס בעודכם עובדים על מערכת ההפעלה OS X.

מכייון שהתוכנה ווירטואלית, כאשר עובדים על הווינדוס הוא תלוי במערכת ההפעלה של המק. למעשה, המשאבים של המחשב מתחלקים בין שתי מערכות, בשונה מהשיטה של ה – BootCamp. אם אתם עובדים על הווינדוס המשאבים מתחלקים בין שתי מערכות כי הווינדוס מותקן בצורה ווירטואלית על המק, אך אם אתם עובדים על מערכת ההפעלה של המק אך כיביתם את הווינדוס, כל המשאבים יוקצו למערכת ההפעלה של המק.

אז לבחור ב BootCamp או ב Parallels?

היתרון העצום של BootCamp  הוא שכאשר אתם עובדים על ווינדוס אז כל משאבי המחשב מוקצים לשם ואתם נהנים ממהירות עבודה כאילו רק ווינדוס מותקן על המחשב. בשיטה זו, אתם תקבלו את הביצועים הטובים ביותר. אם אתם עובדים עם מחשב מק בסיסי עם מעבד איטי וזכרון יחסית נמוך (RAM), סביר להניח שזו BootCamp זו היא הבחירה האידיאלית בשבילכם.

מאידך, שיטת Parallels מתאימה למשתמשי מק שצריכים שמערכת ההפעלה של ווינדוס תפעל לצד מערכת ההפעלה OS X, ובמיוחד לכאלה שרוצים גישה לתוכנות הווינדוס בזמן שעובדים על ה- OS X. לשם כך, תצטרכו מחשב מק חזק מספיק כדי שהעבודה עם שתי מערכות ההפעלה במקביל תתאפשר ותוכלו לעבוד בצורה חלקה ללא שום הפרעות.

מעבדת אגס נגוס היא מעבדה מומחית למחשבי מק ואנו יודעים להתקין ווינדוס על מק בשתי השיטות. צרו איתנו קשר ואנו נוכל לייעץ לכם באיזה מן השיטות לבחור וגם לסייע לכם להתקין את הווינדוס על המק שלכם באופן הנכון והבטוח ביותר.